woensdag 13 oktober 2010

Over tot de orde van de dag.

Oke, nu doen wat er gedaan moet worden. Ik duik zo even de altijd klantvriendelijke, behulpzame en megagezellige Albert Heijn in, in de Bijlmer. Daar waar de kassieres nog onbeleefder zijn als een zwerver die een half flesje cola weigert in de trein. En dit is geen grap, dit is echt gebeurd. Mijn grote vriend Thijs was er getuige van. En het bleef nog lang onrustig in de trein. Hoewel, het gebeurde in het stukje van Amsterdam Amstelstation richting Amsterdam Centraal. Wat heb ik allemaal gedaan vandaag, geslapen, gedouched, gegeten, toen naar de plaatselijke pedicure geweest, die geloof ik in zichzelf heeft gesneden, want van bloedverlies gaat je hersenvermogen achteruit, dat arme mens was alles kwijt, en als dat vaak gebeurd, denk ik dat ze ook haar klanten en haar praktijk kwijt raakt... Ook heb ik mijn lieve vriendin Merel gesproken, de arme schat zit in Duitsland met school. Musea's bezoeken en uren lang turen naar schilderijen. Het is niet mijn ding, dat weet ze, maar ik gun haar al het beste voor haar opleiding. Zelf is ze ook heel artistiek. Daar kwam ik achter rond mijn verjaardag. Mevrouw had even een picassotje in elkaar geflanst en doodnormaal mij dat als cadeau gegeven. Mijn adem knalde even terug mijn luchtpijp in, wat een enorme kettingbotsing veroorzaakte. Ze kan enorm goed schilderen, painten, graffiti en zoenen, maar dat ter zijde. Vrijdag komt de lieverd weer terug en kan ik weer eens lekker ouderwets kroelen. Wel met een beperking want de grote/kleine man Geoffrey komt op bezoek. De grootste bek uit Zeeland, ook sneakerfreak, zelfde muzieksmaak, rookt ook en zuipt nog meer als Hazes. Dat word wat... Ik twijfel nog wat ik met hem ga doen, stad in zowieso, maar of dat savonds of overdag word ben ik nog niet uit. Ik zou zeggen, hou het in de gaten hier en je komt er achter...

Mijn maag rommelt als die zwerver in de trein en ga hier wat aan doen. Ik trek mijn schoenen aan en ga op onderzoek uit naar voedsel. En nee, ik heb nog steeds geen bonuskaart. Misschien iets om te regelen?

Zie hieronder het kunstwerkje van Merel en de destbetreffende schoen die ik aantrek om mijn missie naar de AH te laten slagen.

Tot de volgende keer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten